Z důvodu odlehlosti těchto osad trasa měří téměř 2560 km a její absolvování v ideálním případě zabere 9 dní. Silniční dostupnost zmíněných vesniček také není nejlepší a proto i když celková trasa mezi vesničkami z výchozího bodu Moldova Noua neměří více než 120 km, tak její absolvování zabere téměř celý den s průměrnou rychlostí přesunu kolem 20 km/h. Jak tedy celý návrh vypadá?
První část je inspirovaná Návrhem vol.5 a začleňuje i etapu z Návrhu vol.5c:
- Cesta podél západní hranice ČR přes Folmavu a Německo do Rakouska (odpadá nudný přesun přes ČR)
- Návštěva okruhu Red Bull Ring (dříve známý jako A1 Ring)
- Návštěva letiště v Zeltweg, které dříve sloužilo jako okruh F1.
- Cesta Grossfeistritz - Hirschegg, Rakousko (87. nejhezčí trasa v Evropě)
- Průjezd slovinským národním parkem Goričko
Nová část trasy zahrnuje:
- průjezd Chorvatskem po ose Virovitica, Dolni Miholjac.
- průjezd Srbskem Karavukovo - Novi Sad- Bělehrad - Kaluderevo
- obhlídka pevnosti Petrovaradín
- návštěva vojenského muzea v Bělěhradu, zde m.j. zbytky sestřeleného přepadového stealth bombardéru F-117 Nighthawk
- návštěva českých osad Banátu Svatá Helena, Rovensko a Gerník- Enduro část.
Zbytky ze sestřelené F-117 Nighthawk v roce 1999
Závěrečná část se opět inspiruje Návrhem vol.5:
- návštěva Temešváru
- večeře v Szgedu, kde si dáme pořádný maďarský guláš.
- přenocování u východní břehu Balatonu v Balatonfüzfö.
Osada - Rovensko a Svatá Helena.
Mapa trasy mezi osadami
Osadníci z Čech přišli do Banátu ve 20. letech 19. století ve dvou hlavních vlnách na základě štědrých nabídek na pracovní místa jednoho maďarského podnikatele, který však své sliby nevyplnil a díky tomu to Češi v Banátu neměli jednoduché. Museli začít obdělávat nehostinnou krajinu v pohraničí se Srbskem. Většina obyvatel českých osad má kořeny v západních Čechách. Místní kultura je unikátní, jelikož Češi zde žijící se trochu separovali od Rumunů a došlo zde k zachování českého jazyka dřívější doby. Největší z osad je Gerník, kde část místní infrastruktury byla financována i českou vládou. Rovensko je charakteristické špatnou přístupovou cestou, vhodnou pro Dacie nebo térénní auta - výzva pro Endura. Návštěva krajanů v Rumunsku by byl jistě nezapomenutelný zážitek, který by nám přinesl náhled na jejich nelehký úděl při přežití v nehostinné krajině.
Osada - Gerník a přístupová cesta do Rovenska
Kromě oblasti Banátu i samotný Bělehrad a téměř 300km průjezd Srbskem je
také velice zajímavý a lákavý cíl cesty, který nabídne nevšední
zážitky. V Novim Sadu určitě stojí zato obhlédnout pevnost Petrovaradín, tyčí se nad Dunajem. V Bělehradě je mnoho unikátních památek a toto celé město stojí
za návštěvu, neboť podobnou atmosféru nezažijete nikde jinde. Zajímavá místa: historické
centrum na břehu Sávy s mnoha kostely, Kalemedganská tvrz - pevnost z prastarých keltských časů, Knez Mihailova ulice - pěší zóna vedoucí od Terazií ke Kalemegdanu, zde se nachází jak obchodní, tak kulturní centrum celého města, Hospoda "?" (otazník) - na adrese Kralja Petra I 6, nejstarší bělehradská hospoda, postavena roku 1823; Beogradjanka - mrakodrap v jádru starého města, na tahu Terazije - Slavija; Vlakové nádraží - Savski trg 2. Věž Genex - unikátní architektura v podobě mrakodrapu.
Kostel svatého Sávy a věž Genex - Bělehrad
Opět byl učiněn důkladný plánovací proces včetně kalkulace nákladů, proto uvádím, že trasa je připravena a zbývá jen odhodlat se a vyjet.
P.S. toto je pro ty co se jen tak z nečeho neposerou - DOBRODRUŽSTVÍ ZARUČENO.
P.S. toto je pro ty co se jen tak z nečeho neposerou - DOBRODRUŽSTVÍ ZARUČENO.
>>> Trasa české osady Banátu <<<
AKTUALIZACE #1
Byly nalezeny další zájmová místa, která lze po cestě navštívit. Jedná se o:
- Dálniční most kod Beška - zajímavé architektonické dílo.
- Letecká základna Batajnica - jediné letiště se dvěmi zpevněnými vzletovými drahami v Srbsku.
Most kod Beška - se nalezá kousek od plánované trasy u vesnice Beška za Petrovaradínem. Jednalo by se o 8km zajižďku.
Základna Batajnica - leží přímo na plánované trase kousek před Bělehradem a letištěm Nikoly Tesly. VZhledem ke své poloze bylo navrhováno jako hlavní mezinárodní civilní letiště Srbska. Za války na Balkáně utrpělo rozsáhlé poškození vlivem několika denního bombardování.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Zajímavý koment, dík.